lördag 19 december 2009

















Hej mina vänner!
Julen står snart för dörren och alla klapparna
skall vara inköpta, fint inpackade i vackert
julpapper med lack.
Jag är inte färdig alls,,,,
Men i år har jag bestämt mig, jag hinner
ingen stress här inte. (Lögn.)
Jag har i alla fall köpt det viktigaste som
har funnits på önskelistorna, nu skall jag komplettera
lite och göra fina paket under helgen.

Är ni färdiga med inköpen?

Vi skall julhandla all mat på måndagskvällen
och baka lite smått och gott på tisdagen.
Maten lagas på onsdagskvällen och på julaftons morgon
kan vi äta nykokt griljerad skinka mums.
Julen kommer att bli fantastisk som vanligt.
Nästan hela familjen är samlad, men jag kommer att sakna älste
sonen med familj i år (de har i dag flyttat in in
i nytt hus på Öckerö) och kommer inte hem.
Vi skall fira julafton längre fram
tillsammans med dem.
Här skall vi äta gott och hoppas att tomten kommer.

Tack alla för fina ord om utställningen,
Vi är så nöjda att vi har kunna ge andra människor
en riktig upplevelse.
Haregott!

10 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som om din jul kommer att bli underbar.

Kram Ullis

Welanders.Com sa...

Åh vad mycket fina bilder och spännade saker det finns att kika på i den här bloggen!
Jag hoppas att ni får en riktigt fin och stämningsfull jul och att skinkan blir supersmarrig och god. =)

promenader på landet sa...

Hej vännen! Vad julfint och mysigt det ser ut hemma hos er! Ha en jättebra jul! Stor kram från Maria

♥ Pia... sa...

Näämen hej..detta har jag missat fram tills nu..oj..var i Krlstad igår och sprang rubnt som en galning..och spraang bl.a på detta den här utställningen ..så synd att jag inte visste att detaas var din utställning..jag hade så lite tid på mej ..jag sprang som sagt var runt där inne som en galning och tvärstannade när jag fick se detta..fort runt lite där inne frågade en dam en äldre blond??..vad det var för affär..hon svartade att det är en utställning..men sen hann jag inte mer..men å vad jag tyckte allt var fint..och så synd att jag inte kunde stanna och titta ordentligt..men hade för många med mej:)det som jag föll för var allt det vita avskavda...såg ett bord som jag sa till m in dotter som bl.a var med mej så vill jag ha mitt bord..men sen var vi tvungna att rusa..hur läänge har ni utställningen?...
kram..Pia

här är gudagott att vara sa...

Synd att du hade så bråttom!
Det var jag som var den "äldre damen" fnissss.
Vi stänger den sista december du är Välkommen igen om du har vägarna förbi.
Haregott!

Unknown sa...

Ville bara kika in och önska dig en glad advent! Kram Petra

Granne med Selma sa...

Kikar in för att önska dig en riktigt god jul! Är inte säker på att jag hinner de närmaste dagarna. Du vet - matlagning, städning, julstök... ;-)
Fantstiskt vacker utställning!
Kram Sussie

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Tack, vad snällt sagt. Jag trivs väldigt bra i mitt mörka hår. Men till sommaren blir det nog ljust igen tror jag.

Vad skönt att förbereda med mat och annat innan självaste julafton. Själv kommer jag sätta mig vid dukat bort hemma hos mamma. Känns jätte skönt och mysigt. Så ska vi elda i min järnkorg, trevligt.

Ikväll är det andra avsnittet av Ernst jul, vi får se vad han hittar på då, hihi.

Kram Madeleine

promenader på landet sa...

Hej! Kikar in och önskar dig en härlig julhelg! Du undrade om kameran det är en Nikon D3000, en systemkamera. Må så gott! Kram Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Kikar in för att önska dig
♥♥♥ GOD JUL ♥♥♥
Kram Ullis