onsdag 18 augusti 2010

Mitt Skafferi.


















Skafferi och större skåp att förvara
torrvaror, konserver, saft, sylt och
annat gott i står högt upp på listan
om man skall önska sig något nytt att
förgylla hemmet med i höst.
Jag fick mitt skafferi i torpet i fjol
och jag är så glad för det.
Här förvarar vi ett och annat.

Praktiskt och mycket trevligare än trånga
köksskåp där godsakerna trängs på hyllorna
och inte syns.
Det finns det ju så härliga burkar och korgar
att förvara allt i också, så skafferiet
det blir ett riktigt vackert smycke i hemmet.



Skafferi:
Ett skafferi är ett förvaringsutrymme avsett för livsmedel. Temperaturen kan vara antingen rumstemperatur eller anknuten till utomhustemperaturen genom en ventil. En jordkällare är en typ av skafferi.

Haregott!

2 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Ja, men du är ju för fin, tack så jätte mycket. Klart du får rekommendera min blogg, det gör mig jätte glad och smickrad. =)

Åå ett skafferi, det är en dröm liksom en lantlig tvättstuga. Vilka dröm det vore tycker jag!!!

Har ni varit på torpet mycket nu??

Formex var okej tyckte jag. Som du säger, lite spretigt... Det vita försvinner mer och mer.... Fast inte hos oss, haha. ;)

Kram kram Madde

Hos Jorunn sa...

Hei AnnaBell! Så fint skafferi du har fått deg, må være deilig å ha et sånt oppbevaringssted!! Jeg så på de fine bildene fra semesteret og din utstilling, det var kjempefine bilder!! Nå er det ikke så lenge før jeg kommer innom butikken en tur, har fri i september og da skal huset males..men en liten tur innom deg skal jeg få til. Hils så mye til din søster. Ha en fin helg! Klem fra Jorunn