lördag 12 februari 2011

Inrednings trender.



















Jag har tittat runt, kollat och lyssnat
på vad proffsen säger om Inredning 2011.

Stefan Nilsson trendanalytiker
nämner några trender.

HOWDY COWBOY:
Trä, skinn, rustikt och manligt.
Indianska plädar, rutigt,
skogshuggakänsla som går åt Shakerstilen
där träet är bearbetat, snidat eller
svarvat. Enkelt och inget onödigt.

GLORYAS MIX "alla" Falcon Crest:
En 80-tals trend.
Total motsats till Howdy Cowboy.
Här finner man guld, mässing
kristall, glas, plast, djurmönster
neon färger och mycket som är så galet.

DET NYA GRÖNA:
Ta in mycket från naturen.
Vi vill ha mer närproducerat
neutralt, enkelt och naturligt.

Hemmet blir vår borg och en viktig
plats där vi skall trivas och även
kunna jobba ifrån säger Stefan Nilsson.

Mina sinnen kan ha svårt för att komma
överens med vissa trender........
Men det är härligt att man kan välja och
mixa sin egna stil i trender och mode.

Jag gillar det brukade, skavda, vita
enkla, praktiska, funktionella och lantliga.

Jag visar bilder från Brocante chic.
Använt, avskavt, patina, rost,
spetsar, säckväv, rosor, pasteller
och mjukt femenint.
Möbler och inredning i fransk stil.

I nästa inlägg blir det enkelhet.
Vad tycker ni om trender.
Kommentera gärna.
Haregott!

4 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej:) vad skoj med rally- en riktig folkfest med andra ord:) vilken intressant trend och jag instämmer helt. Jag personligen orkar inte tänka trend eftersom det blir för uppenbart utan några personliga kontraster.

Men å andra sidan blir man påverkad undermedvetet vare sig man vill eller ej.

Det här med naturen gillar jag skarpt eftersom den är tidlös, kreativ, magisk och kraftfull med harmoni. :)

Ha en mysig kväll! Kram Madde

Majas skafferi sa...

hej! trender påverkas man av, vilket man vill eller ej tror jag! det som är inne nu, typ shabby chic,kommer kanske inte vara superhett om två år.. även om gammalt och antikt står sig så förändras liksom stilen.
(för egen del har jag lite svårt för Glorious mix stilen, tänker på "dallas" :)
Ha det bra!

Hos Jorunn sa...

Håper dere hadde det gøy under rallyet, jeg har dessverre aldri vært med på det selv...men neste år skal jeg. Flotte bilder du viser, jeg er ikke så opptatt av trender...men litt påvirket blir man. Noen trender er en livstil andre er mer kortvarige. Ha en flott uke og hilse din søster. Klem fra Jorunn

ingrid sa...

Hei Annabell

Jeg liker litt av alle stiler, det hadde vært fint å eid flere hus og li mye peng:)) så man fikk prøve litt forskjellig.
Vi har gjort om på hytta vår, den prøver jeg å holde litt mer moderne og "rett i kantene" en stilen jeg har hjemme. Men det er vanskelig å få til:)) Du får vel komme oppover snart som konsulent
hils alle fra oss i nord:)