lördag 3 december 2011

Det var det här jag ville visa.

















Det var det här jag ville visa.

Som ni vet och sett är det den vita
färgen som dominerar på det mesta
både här hemma och i torpet.
Nu är det juletider och jag har
tagit fram en underbar röd
vattenbaserad miljövänlig färg
som jag målat gamla trä saker med.
Slevar, en stol, brickor, skålar
och gammal sikt.
Jag gillar detta, nytt och lantligt.
(Prova ni också och måla lite småsaker.)

I morgon är det andra advent, här
regnar det och blåser och inte
ett snökorn, men jag njuter här
hemma i vårt julpyntade hem med tomtar,
levande ljus, nybakat bröd och det röda
till allt det vita.

Haregott mina vänner!

2 kommentarer:

Bitte sa...

Lika smakfullt som alltid.Det va mysigt att träffa dig idag Anna-Bell.Hoppas få följa med till din atleje någon dag.Här dricker vi glögg och eldar i kaminen.Varit ute och gjort en snöängel det är mysigt. Kram til dig Bitte

Anonym sa...

Härlig röd färg!
Vackert till det vita.
Kram på dig!