torsdag 15 juli 2010














Rosa pioner och underbara stjärnflocks

Stjärnflockan har många gamla ljuvliga
namn,två av dem är Linnés Döttrar och
Mormors Brosch.
Blommorna är mycket hållbara,
går också utmärkt att använda som
torkväxt. Blommar juli-september.
Trivs soligt till halvskuggigt.
Jag har planterat massor de passar så
fint i blandade blombuketter och så torkar
jag en del, vackert att lägga in mellan
fönstren på bomull när hösten kommer.

Annars är det semester här hemma,
jag har börjat måla lite möbler,
de skall på utställning i Karlstad.
Jättekul att vi får komma tillbaka.
Funderat klart på vad temat skall
heta den här gången.

"Ett Ljuvligt Sommarrum"
blir det, med vackra vita möbler
och en lite mer allmoge känsla.
Haregott i värmen och regnet mina vänner!

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej..vilka söta namn på blommor..:).. ja den utställning vill jag gärna se..Talar du om när den bli kanske? Semestertiden sköna tider..det är bara att njuta..
ha de gött..Pia

Anonym sa...

Hej! Ska till Sunne för första gången imorgon, stannar ett par dagar och kommer självklart besöka Sagolika ting, det verkar vara en butik helt i min smak! Tänkte också passa på att fråga om du har några loppistips att dela med dig av - vill ju vara säker på att inte missa de allra bästa! ;)
Bästa hälsningar Mia

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbar bild. Fick stjärnflocka av mina föräldrar och den blommar så fint i år.
Ha en bra vecka!
kram Ullis