tisdag 13 oktober 2009



Från NK Stockholms skyltfönster.
Moraklockor i olika former och färger.
Målade med rosor och vackert slitna.

Moraklockorna är åter eftertraktade,
de skall stå som ett smycke i våra hem.

Jag har nu sett dem på många bilder i de
senaste större inrednings magasinenen,
målade vita med en lätt avskavd look.
De är vackra !!! De ger en hemtrevlig
känsla i ett hem. Ticktack ljudet från
urverket är bara rogivande.

Lycka till er som har en!
Jag letar.
Jag visar några till på höger sida.
Haregott!

4 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej! Tack, kul att du gillar mitt hår..och mina röda läppar..hihi. Jag känner att jag smälter in med årstiden, haha. =)

Att bleka tänderna gör underverk tycker jag. Via folktandvården kan man göra det till exempel. Jag har blekmedel i skenor som är gjutna till mig som jag sover med.

Vad kul med en ny inredningsbutik. Nu kommer en fråga som får mig att känna mig väldigt icke allmänbildad. Var ligger Charlottenberg mån tro?

Kram Madeleine

Anonym sa...

Ja det kanske kan pryda sin plats med nått sånt...men ljudet :( rogivande?
Själv blir jag irriterad på detta eviga klonkande o pickande.
Gillar inte klockor där får du allt vandra ensam syss!!

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt skyltat. Moraklockor finns det ju en del av men de är ju fruktansvärt dyra nu för tiden.
Kramar Ullis

Unknown sa...

Vackert skyltfönster!! Ha en go söndagskväll! Kram Petra