måndag 19 oktober 2009

HÖST























Jag tycker inte det var så länge sedan
jag städade och vädrade ut torpet,
då började det bli vår,,,,,,,,

Nu är det dags att stänga till
för vintern och plocka hem
till förvaring kuddar, lakan,
täcken och filtar.
Jag vill ha det så, vem vet det finns ju
smågnagare som kan komma in och övervintra
och de vill jag inte skall bo i våra sängkläder.

Visst hösten är härlig på alla sätt men jag
tycker att sommaren gick alldeles för fort.

Nu vet ni vad vi skall göra under helgen
Jag tar allt inne och gubben får fixa med
vattnet som skall tömmas i alla kranar det
skall stängas och isoleras så att det inte
fryser sönder under vintern.

Ja det är lite jobb, men är värt varje
minut.... Snart så är vi där och vädrar ut
för en ny härlig vår och sommar.
Det är rätt mycket av allt just nu,
men Så roligt.
Haregott!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är ju så sant som det är sagt...men du inte har du tid med sånt nu under helgen väl?
Hann inte ens besöka det mysiga torpet en endaste gång i år.
Jag vet att det kanske blir omöjligt nästa sommar också...men men jag är ju där när du visar dina vackra bilder.
Kramar från en trött med nöjd syster.

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Ja, vi ska också ut till torpet. På söndag bär det av. jag ska måla ett sista varv i köket (vitt såklart) och sedan ta hem lite "bra å ha grejer". Jag har aldrig haft vår med vårt torp eftersom det är så nytt... Men jag längtar efter en vår och sommar med torpet, ska bli helt underbart!!!!

Det ser sååå fint och mysigt ut i ditt torp. Jag blir väldigt inspirerad!
Kram Madeleine

Lindhagens Anna sa...

Halloj!

Ja tiden går alldeles för fort! Lite skönt är det ändå med årstiderna så man har något att se fram emot. Ha en riktigt bra helg och glöm inte att njuta lite också.

Hälsar//Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Är lite att fixa med så här på höstkanten.

Ha en skön helg!
Kram Ullis

Unknown sa...

Hejsan Vännen!
Vacker bild! Nu har jag varit och tittat på din möbelutställning. Och wooowww så mkt vackert! Kram Petra

Inspiration i vitt sa...

Så mycket jobb men längtan till nästa vår är väl stor så jag antar att det är värt allt besvär.
Så kul att du skyltar fönster det är mitt drömjobb nr1.
Vad jobbar du med eftersom du håller på med det och i vilka sorts fönster är du och gör fint i?
Ska försöka att fota fönstret vi gjorde men det är alltid en massa folk i vägen där utanför jämt.
Kram på dig/Ingela.