lördag 22 januari 2011
















Ingen skandinavisk minimalism.

Så säger Jan Rundgren som byggt
temautställningen vid entrén på
Formexmässan.
Jan Rundgren tror på glada,
designade, Happy prylar med mycket
färger och mönster.

Ernst Kirchsteiger säger i sitt
föredrag:
Matcha inte för mycket i inredningen
eller "kordinera ihjäl allting"
Var vaksam på allt som har med trender
att göra.
Det riskerar att du missar det väsentliga,
nämligen vad du själv gillar.
Utan den ingrediensen, inget personligt hem.

Tack för de orden Ernst,
jag vet vad jag gillar.

Nya trender, former och färger är
alltid inspirerande jag
får ett nytt tänk.
Jag har inte svårt att jobba med alla
nya trender i olika sammanhang om jag
får ett uppdrag, det är jättekul.

Men jag håller fast vid mitt
när jag inreder här hemma och
vid torpet.

Ljus, harmoni, färgerna i den vita skalan,
återanvändbara möbler och bruksföremål
som jag fixar till eller behåller
tingens slitna patina.
Mycket material från naturen,
gamla ärvda saker, auktionsfynd,
trätråg, vita krukor, fina böcker
lin och bomull,, så ser mitt personliga
minimalistiska vita hem ut.
Men visst är det tur att det finns
olika smaker när det gäller inredning.
Haregott!
Tack lillsyrran för att du alltid
ställer upp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv du, tur att vi har varandra!
Undrar om "tofsstilen" får nått fäste här i norden....inte hos mej i alla fall jag ska köra med riktigt fornnordiskt tema får vi se om det inte känns mera hemma än glitter o glam.
Kram syss

BITTE sa...

HEJ ANNA-BELL. Det va mysigt att va hemma hos dig igår,vad fint och ´ljust du hade hemma. riktigt bra smak. märks att du är ett proffs på inredning och möbler.

hoppas vi ses snart igen,kom till mig och fika och va i måleriet när du vill.

KRAM BITTE

Madeleine Berglund sa...

Hej!
Mycket kloka och fina ord du skrev om inredning. Jag håller med dig och Ernst. Helrätt!!!!
Jag var dessvärre inte på Formex den här gången. Jag orkade faktiskt inte och jag behövde inte gå i jobbet den här gången. Skönt att bara vara hemma och vara ledig.
Tack, vad kul att du gillar min nya frisyr. Jag blir jätte glad. =)

kram kram
Madde