fredag 24 juni 2011

Midsommar.


















Midsommarafton.
En natt full av magi
Midsommarnatten är full av magi. Enligt
folktron var allt som växte i naturen
laddat med övernaturliga krafter under
midsommaren. Genom att samla den
kraftfulla magin i en blomsterkrans
hade man medel för det kommande året.
Att spara kransen och lägga den i
julbadet var ett sätt att bli frisk och
stark under återstoden av vintern.
Text:Nordiska museet.
Här är min lilla stång, gräs och
klematisblad än så länge men jag skall
smycka den med blommor senare i dag.
Här skall det lagas god mat och
jordgubbstårta det vankas midsommarkalas.
Ha en underbar helg mina vänner!!!
Och Haregott!

3 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Ja det finns mycket mystik runt midsommar.

Hoppas att du får en riktigt skön midsommar!
Kram Ullis

Anonym sa...

Härligt med midsommar....ser igenom din vackra blogg och konstaterar att jag inte har varit den följeslagare jag brukar. Det finns inte tid :(
Vackert är det som alltid syrran!!
Kram på dej!

Majsan sa...

Vilken underbar blogg du har med enormt vackra bilder!
Kram Majsan/ljuuslyktan