måndag 28 januari 2013

Trender 2013.
Ja så här säger experterna när jag läst runt.
Grått är basfärgen
" The grey boom".
Bulliga soffor och fåtöljer
Trärena bord och stolar.
Kreativt återbruk och urtvättade färger,
svart på svart
intresse för natur och enkelhet.
Korgar i alla former och färgen orange
kommer att sticka ut.

Betong, sten, glas, råa trä material,
hantverk, kopparsaker, mässing, folklore
och mormors mönster, ex bonader och kuddar.

En hel del av detta har vi väl hemma i skåp,
lådor och på vinden ja sånt vi sparat på
det har jag.
Jättekul tycker jag.
Hemmet skall också bära spår av resor från fjärran
platser. (leta på loppis, det finns massor)

Nu är det ju så bra att vi alla kan välja hur vi vill ha
det i våra hem för att trivas och må,
men se trenderna bestämmer priset på både det
nyinköpta och det vi letar efter på auktioner och
loppis.
Tänk på det så var ute i god tid om du vill fynda och
hänga med i trenden.

Jag är klar med inredningsuppdraget
på kinarestaurangen och snyggt blev det, ler.
Visar bilder i nästa inlägg.
Haregott!






1 kommentar:

Anonym sa...

Kul!
Det skall jag tänka på och kolla efter.
Vad var det nu??? mässing, koppar, bonader,,,,,,
Att du bara vet så bra.
Kram