fredag 13 augusti 2010

Formex 2010














Här kommer färska bilder från Formex mässan.

Jag hade nog förväntat mig
något nytt, nytt ja något nytt.
Visst är det en del olika stilar som
sticker ut.
Det råa ruffa industriella,
det mer romantiska orientaliska och så
det mer raka enkla robusta lantliga,
gamla slitna möbler som inte målats vitt!
Jag har svårt att få ihop en helhet i
allt, så det blir lite spretigt för mig.

Jag gillar ju det härliga slitna lantliga
enkla vita.

Den lantliga Shabby stilen håller sig.
Mässan och utställarna bjöd stort på det
och inköpare trängdes kring dessa montrar,
Miljögården, IB Laursen, Madame Stoltz
för att nämna några av de bästa.

Inred enkelt. Satsa på det du gillar i
en härlig personlig galen mix!
Gammalt och nytt, klara färger,
galet möter seriöst.
Det är en tillåtande trend som ser
på saker och ting med en mänsklig
attityd som är skönt.
Skriver projektledare för höstens
Formex mässa:
Chicie Lindgren.

Mässan visade mycket färg och form
och är värt ett besök.

Jag är nyfiken på det lite ruffa
industriella som lampor, stolar
och plåtskåp.
Haregott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja lite så var det nog, men ändå fick jag med mig en massa snygga saker i huvvet som jag faktiskt är sugen på att göra till verklighet.
Vi hade en najs dag där syrran, och skrattanfallet i slutet på resan var rensande och uppfriskande!

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att få åka på mässan. Har inte så mycket plåt än här hemma men sonen är helt inställd på att det ska blir en del i hans nyfixade rum som dekoration. Vi får väl se vad det blir.
Ha en bra helg!
Kram Ullis