söndag 9 januari 2011
















Jag har kikat runt lite.

Har varit trött och krasslig några
dagar så det har inte blivit så mycket
gjort här hemma, men är man sliten och
trött.... Ja då skall man vila och ta
det med ro.

Har skissat en del på kommande projekt,
dels rummet på övervåningen i lillstugan
vid torpet som vi förhoppningsvis skall
fixa under våren. Ett extra gästrum.
Det blir inte ett så stort brett rum
men det blir högt i tak med rymd och ljus.
Hittade bilden i inlägget i Sköna Hem.
(det kan bli så här när det är klart)

Tittat runt på nätet på trender och färger.
Jag gillar ju alla nyanser av viiiittt.
Hittat många fina vårkläder också
vitt, linne, spets, blommigt och rutigt.
Haregott!!

4 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej!
ja men visst, det är helt fantastiskt att vara så här kär. Vilken ära! Hihi.

Vilken vacker bild!!! Jag är precis som du, älskar alla nyanser av vitt fast jag börjar bli lite modigare med att använda kontraster faktiskt. =) Fast en sak är säker, vitt är alltid Rätt, så tidlöst och vackert!

Vilka vackra minnen du har från din mormor. Sådana ska man vara rädd om.

Kram kram
Madde

Granne med Selma sa...

Tack för din gulliga kommentar hos mig! Den kom precis i rättan tid. Hade en sån där dippdag när jag bara tänkte efter och kände känslan: "Shit, vad har vi egentligen dragit igång?"

Men man får spotta i näven och ha roligt på vägen:-)

Skulle det förresten inte vara kul med en bloggträff fram i vår? Är lite sugen på att göra något... Vill du spåna på en sådan idé med mig?

Kram Sussie - som bara njuter varje gång jag går förbi den vackra miljön du ställt iordning i Karlstad... :-)

Majas skafferi sa...

Hej! Du får nog till rummet jättebra tror jag..:)
Ang. bohaget i Kil: Var för en gångs skull i Kil dan innan nyår och gick till butiken,,stängt!! typiskt! Fick stå utanför och kolla in på allt fint.
Du, jag har redan ett vitt strykbräde! Det är fint men ej praktiskt jämfört med ett nyare tycker jag..ibland måste funktion gå före form ;)
Ha det!

Anonym sa...

Jag vet att du kommer att få till det jättefint.
Bara väntar för att få Se.
Kram på dig!