tisdag 4 januari 2011












Lantligt och vackert!!
Ja det finns alltid vackra lantliga ting
i butiken Bohaget i Kil.
Jag besökte butiken i går och köpte mig
en sååå fin ljuskrona. Rund, grå, för fyra
ljus och så vacker i sin enkelhet,
men man kan även smycka den.
Jag skall hänga den över ett speciellt bord
"ler" jag skall visa er bilder i nästa vecka.
(tror att allt skall vara färdigt då.)

Jag hoppas att vi i vår får se mycket mer
lantligt allmoge både i inredning och kläder.
Linne, bomull, spets virkat och stickat.
Vitt, beige, grått, puderrosa, ljusblått,
mintgrönt rutigt, randigt och blommigt.
Romantiskt och kvinnligt.
Haregott!

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket fint. Ska bli kul med bilder av det du pysslar med.
Kramar Ullis

ANNELIE sa...

DET SKA BLI SPÄNNANDE ATT SE LJUSKRONAN . JAG HAR STARTAT EN HELT EGEN BLOGG SOM HETER ZINKADUS. /annelie (annelie / vi som älskar heminredning