måndag 22 september 2008

Det blommar fortfarande


Rosenbönor.Så tacksamma och vackra hela sensommaren.De kan jag verkligen rekomendera .
Köp en fröpåse till våren, det är stora
mörklila bönor, lägg dem i blöt över natten sätt ner dem i en kruka med god jord.


Blomsterbönan gror snabbt
men är lite känslig i början, så var försiktig när du hjälper den hitta blomstödet.När den väl har tagit sig
klättrar den och växer i rasande fart fylld av blommor och vackra blad.På hösten kan du skörda dina egna bönor. Spara dem till nästa vår .

1 kommentar:

Granne med Selma sa...

ÅH! va kul!
Välkommen till bloggvärlden! jag blev jätteglad när jag såg att du börjat blogga :-) Visst är det en fantastiskt rolig sysselsättning. En helt ny värld som öppnar sig och fantastiska människor som delar med sig av stort och smått. Alla är så otroligt hjälpsamma i bloggvärlden Åtminstone på inredningsbloggarna.

Vet du att just herrgårdsbutiken ligger mig väldigt varmt om hjärtat. En av Sunnes vackraste butiker tack vare din förmåga att få till det. En sån där butik som jag själv skulle vilja jobba i. Trivs i skolans värld men längtar efter förändring. Jag har varit halva mitt liv i skolan...

Vi får väl se. Man vet aldrig vart det bär - bara man har ett öppet sinne:-)

Lägger till dig på min blogglista. Ska kolla om det går att hitta dig på Bloggkoll så ska jag prenumerera på inläggen. Då missar jag inget.
Kram och välkommen!
/Sussie