onsdag 24 juni 2009


















Så skönt väder vi fick!

Jag har varit vid vårat torp och gottat mig
nu ett par dagar och jag är så nöjd att
jasminbuskarna som jag satte
i fjol vår kommer så fint vid lillstugan.

Jasminbuskens underbart doftande blommor
påminner mig om sommarloven
hos mormor och morfar,
föressten har jag många doftminnen från
loven hos dem.
Nybaktade bullar, köttbullar, varma hallon o glass,
jordgubbar, nyslaget gräs, nykokt kaffe,
ren tvätt på tork, såpskurade golv
morfars snuslåda och mormors söta parfym.
Doftminnen.....


Ser ni den gamla härliga soptunnan?
Den fann jag vid vedhögen när vi köpte torpet,
helt övervuxen av vildhallonbuskar,,, då blev jag glad.
De söta gamla zinksakerna är ett loppisfynd.
Jag tycker om zink, det är
lättplacerat användbart och trivsamt
och passar in i alla miljöer.

Haregott i solen mina vänner!

5 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ooo vilket mysigt torp ni har...zink äe såå fint till det lantliga o röda stugor!!
Ha det gott i värmen!!
~~♥Kram Millan ♥~~

Anonym sa...

Torpet...ja det är helt underbart

Kram syss

Lallis - liv och leverne sa...

SÅ mysigt:)
Kram Lallis

Inspiration i vitt sa...

Att bli påmind om barndomsdofter är underbart och man ler vid minnet.
ååå vilken underbar tunna, så attans snygg den var.
Kram på dig/Ingela.

Annika sa...

Zink hör ju verkligen sommaren till.... o vilken tur att hitta skatter vid sophögen..... ditt torp verkar var så mysigt.... Ha en skön helg i solen .... Kram Annika