torsdag 3 juni 2010















Buskarna som vi planterade för två år sedan
har blivit underbart fina i år, jag kommer
i skrivande stund inte på vad namnet är men
det skall jag ta reda på.
Blommorna påminner om äppelblommor
men är skirare.

Jag har auktions och loppis fyndat,,,
vacker gammal stol med träplugg,
nätt sängbord med låda och en gammal
stallhängare, allt passade så bra tillsammans
och möblerna skall få pryda lillstugan här hemma.

Jag tapetserade och målade där i höstas
vitt i tak och vitgrårandig tapet på väggarna.
Loppismöblerna som jag visar på höger sida
skall som sagt stå i lillstugan,
de är slitet ljusgrå och nu letar jag efter en
säng som skall passa in.
Rummet är inte stort men fungerar utmärkt på
sommaren som extrarum.
Jag skall visa bilder när jag fått rummet klart.
Visar lite mer bilder från trädgården.
Haregott alla sommaren är här!

5 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Busken växer fantastiskt fint!! Sovrummet på torpet är ju makalöst mysigt. Där skulle både jag och mina katter trivas, hihi. =)

Tack, för att du gillar mitt hår. Det har faktiskt blivit så ljust av sig själv, tror det är solen. Men nästa vecka ska jag till frissan och få riktiga slingor, ska bli kul att då bli lite fin. Känns lyxigt helt enkelt.

Lägenheterna i Göteborg kostar nog en hel del, men det gör inte mig något för jag bara inspireras, hihi.

Jaa, men gud, har du kontakter i Stockholm? det vore ju guld värt och tips och hjälp från dig tar jag jätte jätte jätte gärna emot. Det vore sååå snällt och skulle göra mig så glad..och lättad. Tack!!!

Idag är det fredag, känns skönt. Hoppas på fint väder, ska vara ute i trädgården hela söndagen och sen ska jag se sex and the city filmen, kul!

kram Madeleine

Majas skafferi sa...

Hej! Fina möbler du har fått tag på! vad härligt det ser ut i ert sovrum..härligt somrigt och vilsamt. Håller med, det får inte bli för pråligt!
Gillar den fina kaffeservisen också! trevlig Helg!

Hos Jorunn sa...

Hei AnnaBell! Håper alt er bra med deg! Så nydelig busken er og møblene du fikk kjøpt på auksjonen var kjempefine!! Hver gang jeg har kjørt forbi Sunne nå så har det vært på kvelden, men jeg drar tilbake neste søndag og da kommer jeg sikkert innom butikken en eller annen dag. Du, det hadde vært utrolig gøy å se bilder av huset ditt en gang. Hils så mye til din AstaLena og Annette fra meg. Så synd at butikken hennes ble solgt, er det interiørbutikk der nå eller noe helt annet? Ha en flott helg! Klem fra Jorunn

Mammans Dagbok sa...

Hej! Jag har bytt bloggnamn, den nya adressen är: mammansdagbok.blogspot.com

Ni verkar ha det så fint därute på torpet, riktigt mysigt!
Hoppas allt är bra!

Kraaaaam

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker du har fyndat. Hoppas nu då att du hittar sängen du söker. Ljuvlig buske.

Ha en skönt helg!
Kram Ullis