onsdag 30 juni 2010














loppi loppis loppisar bloppis loppmarknad loppmarknader loppisfynd antik antikt antikviteter loppis&antikt antikt&loppis bloggloppis loppisblogg,bakluckeloppis
det finns säkert mer ord för det ändamålet.





Runtomkring Sunne i härliga Värmland
finns massor av loppisar, ja jag tror
att man stöter på skylten loppis på
många ställen även i vårt avlånga land.
Visst är det kul att vandra runt och kolla
på alla använda gamla saker och hitta något
man tycker om och vill köpa, ofta till en
jättebillig peng.

Det har blivit en trend att gå på loppis,
så bra att vi har kommit på att alla kan
återanvända och spara på så mycket fina saker.

Jag älskar gamla stolar, bord,
skåp och tallrikshyllor, ibland finner jag
vad jag kallar "pärlor".

Lycka till med era loppisfynd i sommar.
Haregott Alla!

3 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Tack, jag hade jätte trevligt på fina kungsholmen igår.

Loppisfynd är alla tiders, vilken lycka!!!!

Kram kram
Madeleine

♥ Pia... sa...

hejsan..och ja som var i Sueen igår..såg bara en loppisskylt..å där vare bare skräpt..ble så besviken..men annars gjorde jag många andra kuliga fynd i Sunne.... tror nog jag kommer att få springa på rätt loppis is ommar...får ta på mej loppisögonen ..:)..ha de gött..
kram..Pia

Ullis/Leva på landet sa...

Det är ju helt perfekt när man kan hitta sådant man behöver på loppis. Blir ju billigare och tänk så bra för miljön också. Har inte lyckats att ta mig på någon loppis allas i sommar än.

Ha en bra vecka!
Ulrica