fredag 18 juni 2010














Vita blommor!!!!

Min klematis blommar förfullt, jag klippte
av några för att sätta in i vas, visst är
den vacker den lilla blomman.
Nu står den i en gammal höganäskruka
på en av mina älsklingsstolar i sovrummet.

Det har varit uselt med inlägg från min sida
ett tag, men det har varit mycket med det ena
och det andra.

Jag var på loppis häromdagen jag köpte två
små gamla fönster två vackra lakan med spets
och så stod den där kyrkbänken!!!!
Som jag letat efter,,
en rejäl bänk som det får plats
en hel radda med rumpor på.
Den var så vackert sliten lagomt krumelurig
jag skall fota den när den står här hemma
så ni får se.
Ett gulligt par som hade släpkärra med sig
skulle köra hem den åt mig någon dag.
Visar bild på ett sängbord som jag hållit
på med. Det är färdigmålat och skall få en
cementskiva pålagd (när jag finner en som
jag vill ha)
Haregott Alla!

2 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Tusen tack!!
Tittar du på tv:n och följer bröllopet?? jag tycker dom är så fina.

Hur är livet i torpet`?
är sååå nyfiken.
kram kram
Madeleine

Ullis/Leva på landet sa...

Så härlig blomma. Kul att göra en massa fina fynd.
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ullis