måndag 8 november 2010

Helgen på Öckerö


















Här var gubben och jag i helgen
bara fyra timmars resväg hemifrån.

På torsdagen åkte gubben och jag
ner till Öckerö och hälsade på älsta
sonen och hans lilla familj.

Andades in havsluft och tog härliga
promenader runt på ön i gassande sol,
vi åt god mat och serverades
havets läckerheter.

Om ni visste vilka vackra hus och så
duktiga människor det finns i området,
de har rustat upp och byggt till de gamla
husen som varit fiskeläger runt om på öarna.
Huset som min son bor i har verkligen fått
en riktig makeover.

Jag visar bilder från promenaden.
Om det dyker upp en bild på en riktig
sjörövare så är det barnbarnet Jack.
Haregott!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Goa Jack i pippihår och rövarkläder...helt underbart!
Gammelmostra.

Anonym sa...

Där var det fint.
Kul att få komma i väg på en sådan tur.
Vilken gullig sjörövare.
Kram!

Madeleine Berglund sa...

Jaaa, vet du? Jag brukar kolla hans blogg, lovely poet och människa!!

Vad härligt att få andas havsluft och hälsa på sonen.

Ja, tack, pumpen är ett riktigt charmtroll faktiskt. =D

Stor kram till dig!
/Madde

Hos Jorunn sa...

Gud så vakkert det er i Öckerö! Barnebarnet var da også en særdeles søt sjørøver. Jeg leste lengre ned at du skal ha en hjemme hos reportasje på torpet, det blir spennende..gleder meg til å se den...har sett torpet fra veien og det ligger veldig fint til! Du kan si til AstLena at jeg er i Charlottenberg frem til torsdag hvis hun vil ha besøk kan hun sende meg en mail: villaklaraberg@gmail.com
Klem fra Jorunn

Tom Thomassen sa...

Du får hilse gubben med fødselsdagen 11/11
Tom