lördag 24 september 2011

Förberedelser inför vintern.























Städa runt och plocka in för vintern,
det har vi börjat med i dag vid torpet.
Det är lite sorgligt som vanligt på hösten
med dessa bestyr,,, nu var sommaren slut.

Blommorna och kryddorna som jag odlat i
krukor skall vinterförvaras,
alla sängkläder täcken och kuddar packar vi
med hem hit för att vara på den säkra sidan,,
jag tänker på de små objudna gästerna som
kan komma på besök nu under hösten och
ställa till det.
Lyckligtvis har vi klarat oss från mössbesök
men det sägs att det är olika år från år.

Vi har också hunnit med att andas in härlig
höstluft plockat kantareller och fiskat i
Rottnen och haft strålande solsken hela dagen.
Haregott mina Vänner!

2 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej på dig kära bloggvän!

Ååå vad jag älskar ditt torp, sååå mysigt. Jag vill bara sätta mig på en stol och känna in hela huset. Så ljust och alldeles underbart. Så fint inrett och detaljerna är så fina så fina.. :)

Hur går det med din atelje? Oj så nyfiken jag är, hihi. Kram Madeleine :)

Ullis/Leva på landet sa...

Mysigt att få göra vinter också. Ni har det det ju så härligt vid ert torp också. För min del så hade sommaren och hösten fått vara ännu längre. Vet inte om jag kan säga att jag ser fram emot vintern.
Önskar dig en skön helg!
kram Ullis