tisdag 24 mars 2009

Äntligen

Hej mina vänner!
Nu känns det nästan färdigt i köket
bordsskivan skall slipas och målas
det fattas någon list och en
blindlåda under spishällen.

Nu letar jag gardinstång
eller konisch.
Jag skall ha något fint i köket
men jag vet inte vad jag skall ha??
Jag skall in till stan på torsdag
då skall jag se om jag kan få tag
på en gammal konisch, den kunde målas
in i samma färg som fönsterlisten
det vore en ide.

Jag gillar de gamla mormorsstängerna
också, de riktiga i trä med söta knoppar på.
Något skall jag väl kunna bestämma mig för
detta med gardinuppsättning är jag så petig med.

Jag fick tag på så fina vita hemvävda
gardiner i linne på en loppis
så de skall få hänga fint också.
Det kommer bilder.

I nästa inlägg visar jag vad jag tänker lotta ut
till en av er som tittar in till mig.
Jag sa ju att när jag haft 6000 besökare
då blir det tävling.
Haregott!

2 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Vad skönt att känna sig klar:)
Så är det ju lite kul med själva piffet också:)
kram Lallis

Granne med Selma sa...

Kul med renovering av kök! Det är nåt speciellt att greja i köket. Det har nog varit det roligaste rummet att få iordning i hela huset tror jag...
Och med din smak kommer det att bi ett gudagott ställe att vara på - helt säkert!
Kram Sussie