söndag 1 mars 2009

Vi renoverar



















Skåpet står tomt,
allt är nerplockat
i kartonger.
Jag har grundmålat skåpet,
det kommer att bli gråvitt.

Vi rustar upp här hemma !!!

Vi har börjat i allrummet.
Parketten var sliten så det blev ett
nytt vitt trägolv tapeten blev också
utbytt valet blev en vit randig som jag
länge tittat på.
Det blir så fint!

Nu har vi köket kvar.
Det skall in nya skåp, luckor och bänkar
en snygg gammaldags kran och en nedsänkt
diskho, vi skall köpa spishäll och ugn
som skall byggas in i högskåp,
om ni visste vad jag gläder mig.
Jag har en gubbe som fixar allt och snabbt går det också.
Visar lite bilder.
Haregott mina vänner!

5 kommentarer:

Laura sa...

Vad härligt med lite förnyelse. Skåpet är väldigt vackert. Blir nog fint i grå nyans :)

Anonym sa...

Vi vill se bilder när det är klart.
Du brukar alltid få till det så fint! Kramis från norr.

Anonym sa...

Ok, du har rätt som vanligt, jag var allt lite vankelmodig ang parketten..men,men.

Anonym sa...

VA, vad stär det nyy&ampnött???????
provar igen.

Anonym sa...

ger upp................................
gubben fixar, det är han jäkligt bra på.
lillsyss.