onsdag 8 juli 2009

















Hej mina vänner!

Jag måste visa mina vackra stolar
som står i sovrummet vid torpet,
vad jag blev glad när jag tillslut
fick dem efter ett bra bud på en auktion.

Som jag skrivit förut är jag en stolälskare,
jag kunde ha hur många stolar som helst
om jag bara hade plats.
Just dessa är slitna på ett vackert sätt
det syns att de varit gott använda men är ändå
så fint bevarade.

Har ni tänkt på vädret?
Ena dagen inte ett moln på himmelen 30 grader
i skuggan. varmt så att det dallrar.
Sen kommer regnet och åskan blött,tråkigt och
lite kallt faktiskt, nu är det 11 grader i skuggan.
Köpmännen myser och badlanden gråter.
Är det något här i världen man inte blir klok på så är det vädret.
Haregott!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är det ett konstigt väder vi har,det kan man inte styra över.
Fina stolar du har.
Kram från norr.

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefina stolar. Har sex sådana står som är blåa just nu. Ska givetvis målas om, men vi får se när det blir för det är maken som lovat att fixa det. Visst är det konstigt väder. Nu får vi i alla fall allt regn som inte kommit under de två veckor då det var varmt.

Kram Ullis

Madeleine Berglund sa...

Hej! Vad kul att du besökt min blogg. =) Tack för din fina kommentar hos mig. Det värmer i detta ruggiga höstväder. Vilka härliga stolar, jag är precis som du, en stolälskare. Tur att min mamma bor i hus, hon förvarar stolar åt mig nämligen. Haha. Ha en fin fredag! Kram Madeleine

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Tack för titten...Åh, vilka fina stolar! Superfina! Jag själv älskar stolar....Dina var ju som gjorda för att stå i torpet! Jag önskar dig en trevlig helg! Kram Therese