måndag 27 juli 2009




















Hej mina vänner!

Nu har något hänt som inte fick hända,
jag har sett dem på åkrarna och i skogsbrynen
ofta när vi varit till torpet.

Nu fick jag tvärbromsa och köra av vägen
för att inte skada det,,,,,, rådjuret.
Det skuttade glatt iväg medan jag stod
där vid vägkanten, ja ner i diket med bilen
med en isande smärta i nacken.
Fy så hopplöst, det blev att uppsöka läkare
som rekommenderade nack krage en vecka till att
börja med, och sjukskrivning.

Jag skall ta det lugnt nu, det blir svårt mina vänner
jag som brukar flänga omkring.
Haregott och se upp när ni är ute och åker.

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Oj..ja det är fort gjort.det där..tur att du ändå klarade livhanket..iofs..nackskador är inte att lekka med..men..hoppas du klarar det med bara en liten sjukskrivning..
sköt om dej..kram..Pia

Lallis - liv och leverne sa...

Men fy vad tråkigt! STOR och varm kram
/L

Annika sa...

Åhå vad det kan hända när man bor på landet... hoppas bara att det ordnar sig o att du piggnar till igen.... Krya på sig.... Kram Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du mår bättre snart. Här har vi alltid så mycket rådjur så det är ett under att jag inte kört på något än.

Krya på dig!
Kramar Ullis