söndag 12 juli 2009

Vackra hus och en mystisk fästning.

















Hejsan mina vänner!
Vi tog oss en tur med bilen
gubben och jag under helgen,
vi besökte sonen med
sin lilla familj i Göteborg.
Vädret var inget vidare där heller
faktiskt, men det finns en hel del att
se och utforska i dessa trakter.

Ja säger bara det, Ack Värmland du sköna.
Värmland är ett fantastiskt vackert landskap
med mycket vackra platser och sevärdheter
vi har ju valt att bo här,
men visst är det roligt att åka runt
i landet och se andra platser.

Den här helgen valde vi att utforska
Bohusläns minsta stad Marstrand som ligger
ca 5 mil norr om Göteborg.
Vilket litet vackert, idylliskt,
pittoreskt paradis.

Vilka vackra hus, vilka lyxiga båtar
vilka restauranger, vilken god mat,
vilken utsikt och vilka butiker.

Carlstens fästning var fantastiskt vackert
och spännande , vilken historia.
Jag visar lite bilder.
Haregott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fotografera kan du...jag önskar mig till havet, ska nog ta gubben o ungen dit en dagstur i alla fall.

Kramizar söss

Ullis/Leva på landet sa...

Kul med en liten utflykt. Är ju så härligt på Marstrand. Fästningen har vi gått igenom ordentligt när sönerna var mindre. De fullkomligt älskar sådana ställen.
Kram Ullis