torsdag 4 december 2008

Binda fönsterdekoration





Lite tips på fönsterkransar.
Detta använde jag:
Mjukglödgad järntråd 1,5 millimeter tjock
tunn grön najtråd
lite pärlor
och fantasi.

Du kan böja järntråden till den storlek du vill ha
på kransarna den är lätt att ha att göra med.
Pynta med mossa, jag använde grönmossa
som jag lindade med grön najtråd
dekorera med vad du vill kottar, pärlor eller vad som finns
jag hade pärlor.

Mossbollen gjorde jag så här:
Jag använde tidningspapper och formade till boll
som jag sedan blötte ordentligt i vatten
(kan vattnas och håller hur länge som helst grön och fin)
lindade på mossa med grön najtråd och hängde en gammaldags
julkula som dekoration.
Enkelt,billigt, vackert... bra att ge bort.
Jag skall pynta med detta i fönstren vid torpet.
Visst blev de fina? Jag skall visa dem när de hammnat på sina rätta platser. Hör av på kommentarer det är så kul tycker jag.
Haregott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sötaste juldekorationen jag sett. Ska försöka efterapa detta på bästa vis, men du får ju till det så bra du.
Kram från lillsyrran.

Handplockat sa...

kalas fint
jag blir så glad över att du gillar tomtebodan och lånar bilder
ha en toppen fredag