söndag 7 december 2008

Ha en trevlig andra advent














Pysslade lite i går kväll.
Här kommer ett tips på Julgransdekorationer.

Rör ihop 4 dl florsocker 5 krm ättiksprit
och 1 äggula.
färga av med någon droppe karamellfärg.
Spritsa massan mot ett bokmärke, där du lagt
en dubbelvikt tråd upptill.
Låt stelna och häng upp i granen!
(recept på mjölkförpackningen)

Tyvärr blev det för ruggigt kallt
i torpet (kaminen finns men är inte på plats)
elementen gick på högvarv men det räckte
inte för helgmys, så vi åkte hem
och myste i stället.

Tack alla goa ni som besöker min blogg
Haregott ALLA!

5 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Heeeej! Å tack för kommentren hos mig!! Guuuu vilken härlig blogg du har, jag kommer garanterat hit igen!
Jag har aldrig varit på mässan du skrev om, så det får det nog bli till våren.
Kram på dig

Solsjö - Under en vind sa...

TACK!!!

Å sånt där pyssel har jag inte gjort sedan jag var barn, nostalgitripp!

Ha det gott, kram!

Unknown sa...

Hejsan! Åh vilket roligt tips det måste jag testa. Begav du dig till Kristinehamn och julmarknad?
Kram Petra

Lallis - liv och leverne sa...

Åh nostalgi:) Härligt.
H a en fin måndag.
Kram Lallis

Anonym sa...

Snart är det JUL!! Då kommer vi å dricker GLÖGG :)
Kram å Puss på dig MAMMA