lördag 30 maj 2009












Hej mina vänner!
I dag pratade jag med min son i Göteborg,
familjen skulle ut till havet och vandra
längst stranden vid Marstrand,
de skulle köpa havskräftor, räkor och musslor,
de skulle ha bjudning i kväll.

Min son gillar att laga mat och
bjuder alltid på något gott, nu i kväll
skulle det bli kräftor, inkokta musslor i
vittvin och vitlök, färska räkor, vitt bröd
grillad fläskfile, potatisgratäng och
en härlig nyttig grönsallad.

Jag längtar till havet ibland
att få sitta på en berghäll,
vågorna slår mot stranden,
se ut över horisonten,
andas in den härliga salta havsluften
höra vågskvalpet,
plocka fina stenar och snäckor....
Det fyller mig med mycket ny energi det.

Jag visar lite härliga bilder som jag tog
för ett tag sedan när jag var nere till
Göteborg och hälsade på.
Trevlig helg på er alla och Haregott!

1 kommentar:

Annika sa...

Älskar vatten!!!! bor ju inte så långt från sjön o det passar mig alldeles perfekt.. kram Annika