måndag 4 maj 2009

HÄR HEMMA























Nu var det här hemma bilder.
Jag har planterat ut mina kryddor
som övervintrat i förrådet. Det grönskar
i mina cementkrukor nu vid entretrappan.

I rabatten kommer alla perennerna
pioner, kaprifol, stjärflocka, löjnadshjärta
och den underbara kungsängsliljan.
Jag kan se hur det växt bara under helgen
visst är det härligt?
Bara inte allt går för fort, våren är ju underbar.

Jag visar lite mer bilder från här hemma.
Jag fick tag på det gulliga bordet på loppis
det passar så bra till trädgårds soffan och
den gamla stolen den fick jag med på köpet
den var trasig,men gubben kan fixa den,
ler och ler jag har fyndat igen.
Haregott mina vänner!

4 kommentarer:

annmari sa...

Tack än en gång för den fina klockan som kom igår :-)

Unknown sa...

Åh det ser underbart vackert ut!!! Du har lyckats fint med våren!! KRAM Petra

Anonym sa...

Fint som snus...som vanligt
Kramis lillsyrran!

Huset vid ån sa...

Åh, Jag älskar det jag ser...Såå himla fint!! Trevlig Helg!! Kram Therese