måndag 5 april 2010

Gammalt skåp.


















Jag köpte ett gammalt skåp i fjol höst.

Skåpet har stått förvarat under vintern
och i dag bar vi ut det i solen.
Lila eller blåbär och mjölk färgat, gammalt,
charmigt och lite gistet av fukt.
Nu är frågan den, vad skall jag göra med det?
Slipa och måla eller bara låta det vara som det är.

Jag tror att jag skall finna en vacker plats till
det i torpet och där kan det vara bara som det är.

I morgon fyller min son år så nu blir det tårtbakning.

Haregott mina vänner!

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med gamla möbler. Tycker om färgen som var på det. Spännande att se vad du gör med det.
Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Hos Jorunn sa...

Hei AnnaBell!! Skapet ser veldig spennende ut, kanskje best å la det være som det er? Har du et bilde man kan se hele skapet..jeg ble veldig nysgjerrig (nyfiken) på det. Til lykke med fødselsdagsbarnet i morgen! Klem fra Jorunn

Anonym sa...

Måla inte!
Det är ju underbart som det är.
I love it!
Söstera!

Madeleine Berglund sa...

Hej!
Låter spännande med ett gammalt skåp. Som du skriver, ska det stå i torpet kan det vara som det är.

igår var jag lite arg på vädret men idag är vi vänner igen. Bar mark och sol, det tackar man för. =)

Kram Madeleine