lördag 9 oktober 2010















Jag är på jakt.

Nu är det snart dags att stänga till
kring torpet. Vädret har varit fint
i höst så vi har kunnat vara i torpet
mycket längre än vi trodde när det
regnade som värst i augusti.

Som jag sa är jag på jakt,,,,
inte på älgjakt men på grindjakt.
Jag skulle vilja ha ett par fina
grindar vid vägen ner till torpet.
Kan vara renoveringsobjekt, begagnade,
eller nya i trä eller järn.
Jag söker och finner men de vackraste
är redan sålda.
De skall se ut på ett särskilt sätt
också, de på inläggsbild gillar jag
enkla, raka helt i min smak.
Jag skall leta vidare i kväll på nätet.
Tack lillsyrran för att du alltid
kommenterar på min blogg och ni
andra också förstås.
Haregott mina vänner!

4 kommentarer:

Anette sa...

Min bror tillverkar vackra järngrindar. Om du är intresserad kan jag kolla med honom om han har någon "på lur"...

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Åå då var jag inte alltför långt bort från dig alltså. =D

Grindjakt låter betydligt trevligare än älgjakt måste jag få lov att säga.

Ååå men du det där du skrev om andlighet, I like. Jag skulle gått på en seans längre fram men jag har körsång så det gick inte. Men jag ska absolut gå på det vid nästa tillfälle.

Håller du på med yoga? Har du kontakt med andevärlden?

Jag är helt inne på det där själv nämligen....

Stor kram
Madde

Hos Jorunn sa...

Hei! Håper du finner en fin grind snart. Nye tregrinder er dyrt selv i Sverige. Jeg har 3 grinder, men jeg var så heldig at noen jeg kjente lagde de for meg så jeg fikk de veldig billig...du kjenner ikke noen som er flink til å snekre du også? Lykke til med jakten! Ha en fin uke og hilse AstaLena! Klem fra Jorunn

Anonym sa...

Tack för det du syrran, jag tycker att det är roligt att kolla på din blogg,alltid nya grepp o en fot i framtiden!