onsdag 26 november 2008

















Hej på er där ute i vintervädret!

Nu har jag börjat i julröran. Denna ulltomten köpte jag
på Rosendals julmarknad i Stockholm för några år sedan,
har ni möjlighet att besöka denna platsen före jul är det
en upplevelse oj ojoj så mycket fint.
Visst får man en konstig känsla när alla julsaker kommer
fram, det får jag, många minnen kommer fram med alla
sakerna. Tomtar som varit med sen första bostaden, spratteltomte, luciatåg
som barnen under åren lekt flitigt med, de är skavda luciahåret är ett trassel
och lussestrutarna sitter på trekvart.
Julgrejer som man fått efter mamma som fanns i vårt hem när
jag växte upp en tomte som alltid stod i köket hos mormor......
Jag kan se det framför mig! minnen... goda minnen.

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Visst är det en massa minnen med allt julpynt!

Har en urgammal ful tomte som är mig så kör!

Kram Maud