torsdag 20 november 2008


Nu i juletider kommer änglarna fram, gulliga ,oskuldsfulla, söta, guldiga och silvriga.
Många änglar är framme året om.
Änglar har vi omkring oss jämt.

Jag tänker på Michelangelos :
Gud skapar Adam (från renässansen)
Och ängeln jag fått av min gode vän Matti han målade den i somras
Den är underbar, vilket måleri ! Vilken skapelse! Bladguld och ljuvligt dämpade bestämda färger. Jag är överlycklig över den. Den går att beställas genom mig. Du väljer egna färger efter dina önskemål. Matti målar. Mått 20 cm bred 30 cm hög, pris 375:-
Dina intressen ger du mig på kommentarer.
Haregott!

2 kommentarer:

Handplockat sa...

hej hopp
klart du kan låna bilder från tomtebodan
blir helglad om du länkar till bloggen bara.

här är gudagott att vara sa...

Nu har jag lagt in lite bilder
från er. Haregott!