måndag 23 februari 2009

Det blev loppis


















Tänk hur det kan gå.
Vi åkte ju till Göteborg under helgen,
trodde vi skulle gå på Avenyn i vår väder!

Jäsiken vad det snöade och blåste,
det var värre där än hemma i Värmland.
Inga vårkänslor där inte. (på söndag när
vi reste hem kom solen fram varm och bländande.)

Vi fick i allafall träffa min son och hans
lilla familj. Barnbarnet Jack som vi inte
sett sedan jul. Han är såå söt och snäll han
är drygt ett år nu.
Vi hade vårat goa barnbarn Henrik fyra år
son till dottern med oss på besöket.
Kusinerna lekte med bilar
och hade jättekul tillsammans.

Ja vad gör man då när man kommer på
Göteborgsbesök i snö och blåst?

Jo, vi gick på ett stort loppis
och jag fyndade !!!
Fotpall, Lantlifsboken, spets, söta glasunderlägg
i silver från Italien
och en gammal fin svensktillverkad tennskål.
Om det varit plats eller vi haft kärra med
skulle jag köpt skåpet med marmorskiva,
det hade passat vit målat på toan vid torpet.
Jag har nog köpt det vita skåpet också !!???

Om ni visste vad det fanns
mycket fina billiga möbler, tavlor ,glas, porslin
fattig manssilver, tenn, klockor,
ja nästan allt fanns att köpa där,
de har bara öppet på lördagar så det var väldigt
mycket folk där.

Sen blev det en Ikea tur, jag ville se på köksinredning,
vi skall rusta upp vårat kök här hemma med nya luckor
spihäll, inbyggd ugn, nya bänkskivor, vask och kran.
Nu har vi blivit lite klokare på vad som finns där
så nu skall vi skissa färdigt på det projektet i kväll.

På våra Göteborgs besök blir vi alltid
serverade jätte god mat med passande dryck,
min son är jätte duktig på matlagning,
och han tycker det är så kul att laga mat
och ha små bjudningar.

Nu håller vi tummarna så att de får huset som vi var
och tittade på också, det såg så fint och trevligt ut
det skulle passa dem perfekt.
Men det blir budgivning i veckan,
det kan bli riktigt dyrt det där.

Visar lite bilder från loppiset.
Haregott mina vänner!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Göteborg nästa blir det :)
Väntar på vårväder bara...
Kram från lellsöstera.

Vit Spets sa...

Halloj där!
Jag önskar oxå att våra barn (mannen inräknad) skulle sortera tvätten efter kulör... annars är det sant att vi tvättar alldeles för mycket - jag har oxå börjat att vädra för att sedan vika ihop plaggen - endast de rena plaggen :)

Önskar dig en härlig dag
/Siv

Butik Östergården sa...

Vad härlig ni verkade ha det i Göterborg trotts det hemska vädret.
Alltid kul att träffa barnen. Jag längtar efter barnbarn nu! Hoppas att det blir något framöver.

Och du hann visst med loppis också vart ligger det i Göteborg? har inte hittat något där i Göteborg än.

Önskar dig en härlig vecka!

Kram Helen