lördag 14 november 2009

















Hej mina vänner!

I morse när jag vaknade och tittade ut
var marken täckt med snö.
Visst blir det ljusare och juligare,
ja nu fick jag julkänslor.

Nu kom inspirationen till mig,,,,,
nu börjar jag planera för att julpynta
här hemma inför första advent.

Ja det blir egentligen färdigpyntat inför julen
för jag gör allt klart till första adventsöndagen.
Julgranen kommer först på plats dagen före julafton
vi klär den på uppesittarkvällen.

Vi njuter av julen med doftande hyacinter, ljus, mossa,
tomtar, juldukar, många röda inlägg, nötter, glögg
och paketinslagning en månad,
sedan är allt bortplockat till nyår.

Nyårsafton är helt vit här hemma igen
med vita linnedukar och stora vaser av
frodiga vita tulpaner.

Jag är nyfiken på hur det nya året kommer
att bli, jag ser framåt.....

Stolen i inlägget är mitt senaste inköp
en Leksandstol från 1800-talet
gissa om jag ler.
Haregott!

6 kommentarer:

Interiörboden sa...

Hej!

Jag håller helt och hållet med dig... vi var väldigt lika där :)
Jag plockar också upp allt till första advent...och sen på nyår är allt VITT..då är jag trött på julen...då ska det bli fräscht och ljust... :)

Ha en jätte bra helg!
Kram Sandra

Madeleine Berglund sa...

Hej! åå men visst är det väl mysigt att pynta. Jag har tagit mossa, granris, bundit en lingonkrans, köpt vita hyacinter och amaryllis. Ljuvligt. Imorgon blir det kanske en tur till torpet för vår del.

Åker ni aldrig till torpet om vintern?

Jag ska hämta hem min fårpläd nämligen och sen mysa lite såklart. =)

Kram Madeleine

Anonym sa...

Jul,,,
Dofter,,,
Glögg,,,
Rött,,,
Vitt,,,
Nyår,,,,
Jag vet hur du menar.
En stor kram från norr.

Anonym sa...

Hej syrran...

Inatt har jag möblerat i huvvet!
Jag tror jag gått o blivit svart igen...kan det va av all stress? :)

Skämt åt sido, jag har ju lite som styr upp möbelimanget, så det blir mycket svart ska jag säga.
Vitt o svart då, inte så mycket "gulligt" det blir jag så trött på.
Det ska bli simply scandinavias vitsvarta pampiga keramik+ deras benvita porslin i fönstren.Jag lägger koskinnet och nybloms mattor i svartvitt på mina vitmålade trägolv.
Jäkligt enkelt och lättstädat ska det bli.
Startar med advent med en gång och gör som dej älskade syster allt åker på nyår.

Madeleine Berglund sa...

Oooh så spännande med ett reportage. =) Vi hann tyvärr inte åka ut till vårat torp i helgen. Men nästa söndag har vi bokat in till att vara där ute. Jag hoppas verkligen på fint väder, det här gråa vädret är verkligen trist.
Kram Madeleine

Lallis - liv och leverne sa...

Mysigt att pynta:) Ha en fin kväll
Kram Lallis