fredag 6 november 2009

















Hej mina vänner!
Ja nu har jag plockat fram ulltröjorna
och de fina goa varma vantarna
som svärmor stickat.

Det är råkallt ute och inte så skönt
inne heller.
Jag tycker att det är svårt
att få go värme inne, det blir så torr luft
om man sätter på elementen på 22 grader
så jag tror att vi måste investera
i en luftfuktare.
Förr fanns det ju små vaser
som man hängde på elementen, de var i
keramik.
Jag minns att mormor hade en mossgrön sådan.

Jag kanske jag skall titta om jag kan få tag på
något sådant först, luftfuktaren låter väl också.
Har ni något annat förslag på att få luften
behaglig inne, jag ogillar den torra inneluften så.
Tacksam för svar.
Haregott!

5 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Stickade ulltröjor och vantar, det låter mysigt det.. Luftfuktare, det har jag faktiskt aldrig hört talas om. Jag kanske är för ung??
Kram Madeleine

Interiörboden sa...

Hej vännen!!

Åhh, så härligt med ulltröjor!
Och som svärmor stickat också...skönt!
Hoppas att du har haft en bra helg och att du får en lika bra vecka :)

Ha en jätte bra kväll!!!
Många kramar från Sandra

Lallis - liv och leverne sa...

mysigt och varmt:)Kram Lallis

Anonym sa...

Ulltröjan ska på!
Nu är det slut på svassandet i finlinnet bruden...:)
Tog fram norsketröjan häromdan.
Visst kliar det runt näsan när luften blir torr,jag minns völ dessa luftfuktare jag hade på elementen när pojkarna var små de var i terrakotta.
Kommer du ihåg dem? Fick av gamla svärmor.

Anonym sa...

Jo det var syss som skrev om norsketröjan men det fatta du väl :)