söndag 22 november 2009
















Vi åt lite gott vid torpet när vi var där i lördags
rökt skinka, god västerbottenost, hembakat bröd och grönsallad.
Grillade revbenspläll hade vi också köpt med oss
de värmde vi i ugnen,,,,mums.


Vi kan ju fortfarande tillbringa tid vid torpet,
det har varit så milt väder här.
Jag passade på att plocka lingon och blåbärsris
och vi har sett ut vilken gran vi skall ha.
Annars har jag julpyntat här hemma i helgen
och planerat för en större utställning.
Haregott!

5 kommentarer:

Anonym sa...

NÅGOT MILT VÄDER HAR VI INTE HAFT HÄR. Snöblandat och kallt.
Mycket tips i nya Lantliv. Du sa ju att du trodde på allmoge och lite mer bondromantik redan i våras, du hade rätt.Jag förstår att du har köpt tidningen. Fin bild från dig som vanligt.
Kram från norr!

Lyckoslanten sa...

hej va' fint du har det här! De där askarna som jag har fyllt med tomteskum har jag gjort själv efter mönster ur ett Tilda häfte. det kan köpas hos Panduro1 Ha det bäst!

Livet på Vestergård sa...

Vilken härlig bild! Man får nästan julaftonskänsla :) Ha det bra!

Interiörboden sa...

Hej!

Åhh, vilken fin bild!!!
Ja, det var märkligt det...det du berättade för mig på bloggen...konstigt! :)

Ha en jätte bra dag!!
Kram Sandra

Madeleine Berglund sa...

Hej! Ååå vilken mysig och fin bild. Den inspirerar mig jätte mycket. =) Är det från torpet eller hemma hos dig?

Vi var på torpet igår, mysigt, men det hade blivit riktigt kallt. Brrrr.. Vi eldade dock i kakelugnen, mysigt.. =)

Kram Madeleine