torsdag 30 april 2009

Grönt















Hej mina vänner!
Hoppas att ni haft en trevlig valborg,
vädret har ju varit helt underbart i dag
vad jag förstod på nyheterna har hela landet
haft sol och värme.

Det är riktigt torrt i naturen nu,
vi vågade inte tända vår stora lövbrasa
vid torpet i dag det får vänta tills det
kommer en regnig dag.

Vi var på en härlig promenad på eftermiddagen
så jag passade på att ta några bilder.
Sen gick jag krukrundan.....

Mina vita aklejor som jag planterade i fjol vår
kommer åter igen, de växer så det knakar i krukorna,
Jag ler.
Kaprifolerna har klarat sig och börjar bli gröna
de står inte i krukor.

Vid vårat torp vill vi inte ha så mycket rabatter
som behöver rensas och plockas med så jag planterar
de växter jag vill ha i stora krukor.
Akleja är en gammal underbar växt som finns i flera
färger och trivs bra i kruka.
I dag har jag planterat kryddor, klematis
och violer i krukor så nu jag hoppas att det
blir fint i sommar.

Haregott ALLA!

2 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, vilken härligt grön bild:)Ha en fin helg, goa du.
kram Lallis

Hjärtat Mitt sa...

Japp, visst har det varit underbart. Och faktiskt var det underbart att det kom lite regn nu ikväll För det behövs verkligen!
Det fanns så mycket på marknaden. Håhåjaja, det gäller att kunna lägga band på sig.
Jag kommer att visa mina fynd :)

Kram Mari