torsdag 16 december 2010

Nu är det Jul i huset.














Nu är det jul här i huset men granen fattas,,,,
det blir nog ingen gran i år heller för vi har
kattunge och den far och flyger överallt.
Upp klättrar den i gardiner plockar ner
småtomtar i garn och krafsar ur jord i
hyacintkrukorna och busar med allt den
kommer åt.
Vilken katt!!!!
Om det blir en gran får vi hänga den
i krok i taket, ingen dum tanke Ler,
jag skall smida på den ideen.
Det kan funka.

Visar bilder på den fina tallriks eller
bokhyllan som min yngsta son gjort.
Ni vet Ernst han byggde en sådan till
hyttan i sommar.
Nu har jag en likadan.

Bräder, skruv, armeringsjärn,
gott mod och lite färg så är det klart.
Enkel vacker och annorlunda.

Hyllan går att beställa här på min blogg
efter nyår om ni inte snickar en själva
det är så många som vill ha en så sonen
tar upp beställning.
Mått och färg efter era önskemål.

Jag har fina böcker i min hylla den
hänger i hallen så det är lätt att plocka
med sig en fin bok när man vill sätta sig
och läsa.
Haregott!

6 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hejsan.. vilken vacker hylla sonen gjort.. hade jag bara mer väggyta och plats....ja då skulle jag inte tveka en sekund..
Kul med busig katt.. numera så är det relativt lugnt hos oss... hunden är 8 år och låter bli allt numera.. barnbarnen är snart riktigt stora så det är granlugnt kan man säga... Hälsa syrran och tacka från mej för alla trevliga kommentarer hon ger mej.. kram och julefrid Pia

Anonym sa...

jÄTTEFIN hylla jag vill se mer.
Jag har plats.
Kommer att beställa en.
Kram!

ingrid sa...

hei
kjempefin hylle han har laga.
Flink han e.
God Jul til dok alle.
hilsen ingrid

Anonym sa...

Hyllan är jättefin, duktiga Jon som kan sådant!
Syss!

Majas skafferi sa...

Hej! Fin hylla! Och julpyntat och mysigt överallt. Duvanhusets "showroom" har så fina grejer!
Ha en fridfull jul! (återstår att se om vår Clifford river granen här, det är hans första jul..:)

Inspiration i vitt sa...

men vilken duktig son du har, hyllan är såå himla fin och föresten det är allt hos dig. Står alltid läääääänge och tittar på din fantastiska utställning då jag bsöker Karlstad, tycker det är så vackert. Kram på dig/Ingela.