tisdag 21 december 2010

Träffat tomten redan.









Nu är julklapparna till goa barnbarnen klara
de kommer att få det de önskat sig.
Barnen och barnbarnen måste få sina klappar
och tomtemor har sprungit som en galning för
att hitta de rätta paketen, skall jag säga.

Den härliga tomten som jag visar i inlägget
är gammal och har alltid en plats i huset
till jul, det är en arvetomte.

Mina yngsta barnbarn har redan träffat den
riktiga tomten han kom förbi här också i går
huuup hoppas att han inte såg att vi inte har
granen på plats.
Ja,,, vad gör vi med granen?
Jag kan tyvärr inte visa bilder på den ännu,
idéen har inte landat hos mig riktigt.
Ha tålamod mina vänner.

Mitt älsta barnbarn fyller år i dag,
oj vad tiden gått fort jag minns det
som i går när hon kom till världen.
Jag var med under förlossningen,
mamma Mariell var bara 16 år.
Grattis goa Amanda!
Haregott!

1 kommentar:

Evelina :) sa...

Grattis Amanda :D!