måndag 6 oktober 2008

I dag är jag ledig, solen skiner och det ser ut att bli en skön höstdag. Nu skall jag ta hand om alla sängkläder från torpet det är en hel del faktiskt ....huamej. Tvätta går ju an men det är ju det där med torken också. inte vågar jag hänga ut för då öppnar sig säkert himmelen, jag kör en del i torkskåpet så får jag väl hänga över element och stolar. Jag skall spara strykningen till en dag då jag riktigt känner för det, hälla lite lavendelvatten i ång strykjärnet sätta på lite bra musik tända ljus då går det lätt som en dans.... för visst måste man ha lust när man skall ta tag i strykhögen. Haregott i höstmörkret.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åH SÅ GOTT Å VA LEDIG I DETTA GOA VÄDER:) själv jobbar ja till 5... men men du får allt å låta så mysigt du mammsen d låter j mysigt att tvätta stryka vika å greja å d är d ju inte... ha en mysig dag då pösser pössser å kramer:)

här är gudagott att vara sa...

Ja det är mysigt!...Jag vet stt du också sätter på Lundell och sjunger duett med honom när du fejar runt i ditt hus du har ju alltid så fint rent och mysigt gumman.
puss mamsen