onsdag 19 augusti 2009

Nybyggt svenskt hus i shakerstilen.









Hejsan mina vänner!

Här kommer mera shakerstil, nu vill jag visa
er lite mera bilder.
Som jag berättade i förra inlägget var det
minimalistiskt möblerat i ett shakerhem, endast det man
använde och brukade i vardagen fanns i hemmen,
allt hade en funktion.
Stilen har som många andra stilar blandats genom alla
år både i USA och Europa.

Jag tycker att man kan se influenser från shakerstilen
i många inredningstidningar.
Lantliv, Vackre Hjem, Drömhem och Gods och Torp är några.
I de tidningarna finner vi det Franska, Engelska och det
otroligt vackra nordiska.

Shaker är faktiskt väldigt vacker att blanda med både
allmoge (som jag tycker att den påminner så mycket om)
vitt lantligt, shabby chic, romantiskt, och den enkla
herrgårdsstilen.
Som sagt shakerstilen är så enkel och underbar i sig själv
men den går att blanda upp i det oändliga.
Vi får se om jag återkommer längre fram i detta ämne.
Haregott!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste säga att detta tilltalar mig.
Visst det är ju som du skriver,
vackert att blanda med allt det vita.
Ännu en god kram från norr.

Lallis - liv och leverne sa...

Snyggt!!
Kram Lallis

Unknown sa...

Ja, det är jätte snyggt det är nog shaker och industri som kommer slå mer och mer, eller vad tror du? Ha nu en ljuvlig helg vännen! Kram Petra

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att läsa om stilen. Låter som om den passar mig. Ska bli intressant att se hur den kommer att slå.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

♥ Pia... sa...

Hejsan...åå så häftigt..måste kika och läsa lite mer ingående om detta du skriver...KAnske är så som Petra skriver att det är detta som kommer slå mer och mer nu..spännande ..ha de gött och njut av helgen....kram..Pia