söndag 30 augusti 2009

















Hej mina vänner!

Så här vackra är pelargonierna i köksfönstret vid torpet,
de kanske har ändrat sig och blivit höstblommor,,,,
De har inte varit så fina på hela sommaren.

Pelargonier blommar ju som mest under varma
juni och juli, eller?
Nu är det väl aster, krysantemum,
och begonier som gäller att pynta hemmet med.
Solrosor också förstås, men se de blommorna
har jag aldrig gillat.

Nu står de där i allafall mina pelargonier
vita och skira när höstmörkret faller på,
vilken lycka.

Tack för goa inlägg om min hall, som blir så fin
och om Shakerstilen och industri som jag tror på,
gulliga Petra med bloggen Romantiska Hem skrev
kommentar till mig, hon tror lite som jag.



Enkelhet och industri kommer att komma mer och mer
den har redan börjat sätta sin prägel
i våra hem. Det är underbart att blanda upp
med allt det vita vi redan har.
Titta bara på "Vintage Travel" utställningen
på Formexmässan. Min dotter som är fotograf
var där och fotograferade.
(jag kommer att visa flera bilder därifrån)

Haregott!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande med Industri.
Menar du att det går att blanda med
det vita vi har.
Vill se mera bilder från Formex, jag har aldrig varit där.
Kramis från norr.

Lindhagens Anna sa...

Jag tror också det blir superfin o bra!!!

Kram/Anna

Unknown sa...

Ja, jag tror verkligen på dig! Och det är ju såååå vackert! Vill ha så himmlans mycket från ex Olsson och Jensens kollektion, ohu så mkt snyggt!! Kul med fler bilder från formex, det är ju verkligen inspirationsinjektion utan ess like!! Ha nu en riktigt go fortsatt vecka vännen! Kram petra

Interiörboden sa...

Hej!

Tack så mycket för din kommentar hos mig!
Det vore ju jätte kul om du ville komma och hälsa på mig i min lilla butik :)
Alltid kul att träffa bloggvänner :)

Jag kan bara hålla med dig om din hall :)
Jag tror att det kommer att bli jätte snyggt!
Precis som Petra skrev, så har Olsson & Jensen en jätte fin kollektion mot denna stilen.
Och jag har beställt hem mycket från dem nu från mässan.... :)

Ha nu en jätte bra dag, så hoppas jag att vi ses :)

Kram Sandra

promenader på landet sa...

Lite kul, jag visar också vita Pelargoner i dag! Dina är också sååå vackra! Må så gott! Kram Maria

Villa Hemma sa...

hejhej

Burken är köpt i en butik i Malmö, jag länkar i bloggen idag :)

kram

Inspiration i vitt sa...

Javisst kan vi njuta av några sommarblommor än, några av mina pellisar är oxå fina förutom de som har blåst bort förståss.
Ja mässan var verkligen inspirerande och det föder många nya idee'r.
Kram på dig/Ingela.

Madeleine Berglund sa...

Hej! Ååå vad skoj, det är alltid roligt att se något ur en annans synvinkel. Kul att din dotter var där. ;) Du har också lång erfarenhet av mässor, vad skoj. =)

Det är så fint hemma hos dig, mina pellisar blommar också. Älskade pelargoner!!! Kram Madeleine