söndag 9 augusti 2009

TRASKRONA.























Hej mina vänner!

Jag har sett så många vackra gräskronor
som många på bloggen visat ja även i butiker.
Jag har också gjort några men bestämde mig för
att att göra något annat.
Det blev en traskrona, av gamla vita
bommulstyger, spets, pärlor och bommulsband.

Jag rev tygresterna i tre centimeters breda
remsor och nu kom spetsresterna till användning
också.
Jag hade olika vita bommulsband från mamma, loppis,
och auktioner.
Sådant som bara legat och gömt sig i en tyglåda.
Nu kom allt till pass och vackert blev det.

Den blev så fin på plats, i sovrummet vid torpet.

Som jag sagt studerar jag Shakerstilen,
det finns en hel del att skriva om
och jag lovar att,,, det kommer.
Jag har sett att ett stort möbelföretag har satsat
en del möbler i den stilen, intressant.
Haregott!

4 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vad fint det blev och vad kreativ och duktig du är! Tack för titten på min blogg jag blev såå glad! Stor kram från Maria

Anonym sa...

Oj vad många fina bilder syrran, ja du vet att jag har fullt upp nu så jag hinner inte vara med o kolla. Men det är riktigt roligt att ha mycket vackert att se på när man äntligen kan sitta en stund och följa sin älsklingsblogg!

Annika sa...

Dom är så fina dessa traskronor... har träden fulla..:) ska göra en till min veranda också... Kram Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin den blev. Hade tänkt att göra en att hänga ut i trädgården men det får bli till nästa sommar. Att ha en inne hade jag inte tänkt på.

Kramar Ullis