fredag 12 februari 2010

Nävgröt och fläsk under rallydag.














Jag har hillit på för fullt och är nästan klar
med tvättstugan (kaklet skall fogas).
Jag har fixat allt själv !! Ler som en sol.

Nu i helgen blir ett uppehåll min älste son med
två kompisar kommer hem hit från Göteborg
de skall stanna här under helgen, det är
Rally i Värmlandsskogarna.

I kväll skall jag bjuda dem på nävgröt och fläsk
lingonsylt och kall öl, vi får se vad
västkustfiskarna gillar den värmlandsmaträtten???

Jag hoppas att det kommer att smaka, de är väl
hungriga som "vargar" efter en kylig, solig
lång dag med mycket folk i Värmlands vackra skogar.

Visar två bilder från tvättstugan till höger.
Jag har köpt in fina klädda korgar.
Haregott!

8 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Du är sååååå duktig med tvättstugan!! Ska bli jätte kul att se sedan. För du visar väl dina läsare resultatet sedan? ;)
Rally säger du, jösses, låter äventyrligt! =)

Ha en fin helg!
Kram madeleine

Anonym sa...

Motti med fläsk...I like it

Kram sösstera

Madeleine Berglund sa...

Tack o tack. =) Jaa, ha så himla kul nu under rallydagarna!!!
Kram Madeleine

Anette sa...

Hahah...Har du varit ut i skogen på rallyt? Då har du kanske sett min man där. Han är där och hjälper en kusin med sina special gjorda bilar. De har haft det kallt om nätterna men annars har det tydligen varit bra.

Ha en fin dag, nu ska jag surfa vidare inne hos dig
kramar @nette

Annika sa...

Har en son i skogarna idag... -20 var det sa han... brrrrrr.... mycket ved o kôrv ska nog rädda dagen.... har en kusin som kör också.... ska bli spännande att få se bilder från din tvättstuga.... för nu blev jag rejält nyfiken... Kram o härlig rallyhelg... Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Så duktig du är som fixar allt själv i tvättstugan. Har aldrig kakalt så det vet jag inte om jag skulle klara. Ska bli kul att se mer bilder när du är klar.

Kram Ullis

Lindhagens Anna sa...

Oj vad fint det ser ut i tvättstugan! Imponerad av allt du fixar själv. Hoppas du har en bra helg och att maten blev uppskattad!

Hälsar//Anna

Unknown sa...

Ville bara kika in och önska en fin alla hjärtans dag! Kram Petra