söndag 28 februari 2010

Tvättstugan är klar.
















Äntligen nu är det klart.
Det har tagit lite tid det
har kommit en del saker mellan,
men nu är det klart.

Nöjd står jag och ser mig omkring.
Ler jag har fixat allt själv,
förutom att jag fick hjälp med
att kapa några kakelplattor.

Knopphängaren blev jag nöjd med,
gammaldags målad vit
långa hängare att hänga
kläder på för torkning, bra häng
för allt möjligt faktiskt.

Knopphängaren var lätt att göra
en fin planka, rundstav, trälim
borrmaskin, borr och skruv,,, klart.

Jag är så nöjd för korgarna som jag
fick tag på också, jättebra att ha olika
saker och tygbitar i, nu har jag ordning.

Vackra flaskor med allrengörning, mjukmedel,
såpa och strykvatten.
Det gamla och de nya strykjärn får stå framme och
den gulliga vita vattenkannan som är ett loppisfynd
får också en given plats.
Ja vad skall jag mer säga,,,, ja jag bara ler.
Haregott!

8 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Mycket snyggt..du är duktigt...önskar så att jag hade en stor tvättsuga att inreda..men så är icke fallet..
ha de gött..kram..Pia

Mäster Henrik sa...

ja.. om man anstränger sig kan man ana våren nånstans långt bort.. snön är iallafall snart helt borta, och det gick snabbt.. tog bara två dagar..

tack för ditt besök och din kommentar hos mig!
vi hörs
Magnus

Marita sa...

Men oj vad fint du har gjort!! Vad duktig du är!! Jag blir helt imponerad och inspirerad!! Vi håller på att göra om i vår tvättstuga vi också, den blev inte så praktisk som vi trodde att den skulle bli när vi byggde huset. Så nu är det bara att fixa till. Ja det blir ju inga stora förändringar, jag menar väggar och golv får fortsätta att se ut som de gör, men själva inredningen måste fixas till. Får se när det projektet blir klart, jag har en förmåga att dra igång fler på samma gång...
kram, Marita

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Men du, jösses så fin tvättstugan blev. Jag är imponerad. Vilken dröm!!! Där inne vill jag stanna, hihi.
Kram Madeleine

Ullis/Leva på landet sa...

Snyggt det blev i tvättstugan. Så duktig du har varit som fixat så mycket själv. Där kommer du att trivas väldigt bra tror jag.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Majas skafferi sa...

Hej! Vad trevligt det ser ut! Jättefräscht! Att tvätta blir ju rena rama nöjet :)..Gillar särskilt de bruna korgarna.

PS! Er affär i duvanhuset,är den inte öppen längre?
Ha det bra!

Anonym sa...

Gulligt syrran....

Madeleine Berglund sa...

Hej!
Ja, då gör jag det. Iam still going strong, hihi. =)
Tack för dina ord, det värmer!!!
Trivs du bra i tvättstugan??
Kram madeleine