fredag 10 april 2009

PÅSKAFTON.


















I går var jag uppe till vårt älskade torp,
jag började städa och vädra ut.
Det är fantastisk så mysigt det är där,
solen kom fram och värmde mellan diset
och fåglarna sjöng som om de var helt galna.

Det har börjat knoppas lite på buskarna och
i krukorna fast det ligger lite snö kvar,
jag hoppas att alla mina perenner överlevt
vintern.
Vita violer, lavendel, riddarsporre och
den gammaldagsa rosenbusken som jag planterade
i fjol.

Nästa helg sover nog gubben och jag över i torpet
han skall fixa taket i köket och lista,
jag skall måla en gång till.

Skönt att vi är klara med allt här hemma nu.
LER och LER och har det så fint.

Hoppas att det torkat till på marken
vid torpet till helgen så vi kommer intill med bilen,
nu är det sååå lerigt.

Vi har en hel del som vi vinterförvarat
här hemma,
täcken, kuddar, gardiner, stoldynor och mattor,
intill med bilen blir ett måste.

Visar lite bilder från torpet.
Kul att farmor och gubbens systrar med faniljer
högt upp i nord Norge tittar in till mig,
nu kan ni se hur vi har det.
Haregott ALLA och en fortsatt trevlig PÅSK!

2 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Så vackert ni har det:)
Påsk-kram Lallis

Annika sa...

Efter många kringelikrokar o läsande både av inlägg o kommentarer hamnade jag "på andra sidan sjön"...... i Växvik..... förstår att det var släktá..... dotra mi går i samma klass som A-L:s tjej...:) världen är nog inte så stor som amn tror....:) Annika