torsdag 3 september 2009

















Hej mina vänner!

Nu har jag gjort det igen,
fyndat på loppis.
Fyra underbara lakan och tre örngott.
Det är lycka,,,,,

Ja ni, det är inte varje dag man finner
gamla fina lakan med hålsöm, broderi och
så fint välbevarade.
Jag tror att fruntimmren satt och sydde och broderade
och lade ner så mycket jobb på vissa lakan
(som finns att få tag på om man har tur)
att de sedan hamnade i en brudkista och användes
mycket sparsamt.
Det som hänt med dem är att de bara legat och gulnat.

Jag lägger allt vitt jag köper i klorin över natten
och tvättar sedan i tvättmaskinen på 90 grader,
Jag får allt kritvitt och fräscht.

Den underbara blusen kommer från en Vintage affär
i Stockholm.

Under helgen skall hallen på torpet bli klar och
jag hoppas att inte regnet öser ner.
Det är mycket trevligare om det blir en härlig
klar frisk hösthelg.

Det kommer mera bilder från torpet
nästa vecka.

Haregott Alla och en riktigt trevlig helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte haft så tur på loppis
tänk att få tag på så fina lakan och örngott.
Jag skall leta vidare, du har nog rätt de där fina lakanen blev nog liggande i brudkistan. Tänk vilket jobb.
Jag väntar med spänning på bilder från er färdiga hall.
Kram från norr.

Ullis/Leva på landet sa...

Sådan tur har jag inte haft på ett tag. Har ju inte heller blivit så mycket loppisar på sistone. Nu blev jag sugen att besöka några i helgen, men det blir nog inga när vi väl är där.

Ha det bra!
Kram Ullis

Anonym sa...

Ja visst är det skönt i själen med gammalt linne, de var underbara.
Kram syss