söndag 8 februari 2009

Ernst Kirchsteiger hjälpte oss 1998



Här kommer flera bilder från min förra arbetsplats
Rottneros Parks Herrgårdsbutik 2005.

Jag fick en förfrågan på kommentar om Ernst Kirchsteiger
hade hjälpt till med inredningen av butiken när nya
entrénbyggdes 1998.
Jo då det gjorde han!
Ernst föreslog och ritade in 1700-tals serien som ikea hade då,
han jobbade på ikea Örebro på den tiden.
Vi köpte in härliga stolar, stora slagbord, hyllor,
guldspeglar och den vackraste kristallkrona,
de enkla gardin stängerna som som han så lätt
satte upp ett vackert tyg i vitt linne på.
Ni skulle ha sett honom,det såg så enkelt ut.
Han hade även iden att golven skulle vara i svart och vitt
och att väggarna skulle få en vit liggande panel.

Ja Ernst och jag hade en hel del tele samtal och träffar
angående butiken.(Se hans förslag höger sida.)
Vilken duktig och trevlig människa han är !
Det blev fantastiskt vacker allting också.
Tänk om jag hade vetat då att han skulle bli
en inredare som hela svenska folket kunde få tips
och otrolig kunskap av.
Jag är så glad att jag har träffat honom.
I nästa inlägg skall jag visa bilder från trädgårds
mässan Stockholm.
Hoppas att ni blir riktigt sugna på att åka dit,
det är så underbart fint väl värt ett besök.
Haregott!

11 kommentarer:

Hem T Gårn sa...

hejsan ! ni får jättegärna komma men för tillfället är det kaos för jag har rivit ner hela butiken o gör om inför våren.
jag skulle verkligen behöva en fotograf till bilder som ska in i den nya boken som kommer ska ha en annons med där.. må så gott maria

Ullis/Leva på landet sa...

Så jättskoj att du fick jobba med Ernst innan han blev helas svenska folkets Ernst. Jag har redan 6 stycken leksandsstolar som jag fått av svägerskan. De är dalablå så de passar ju inte riktigt in. Vill ju ha dem i köket så fort som möjligt.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Vit Spets sa...

Vilken ära att få träffa Ernst & även att jobba tillsammans med han - vilken enorm inspirations källa!!
Spännande att få se bilderna från trädgårdsmässan...

Trevlig kväll
//Siv

HELENA SKARP sa...

Hej på dig!

Va kul att hitta hit!

Tack för de vänliga orden på min blogg!

Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig men hittade ingen mailadress.
Vill di maila mig på helenaskarp@hotmail.com

Ha de gott och hoppas vi hörs/Helena

Mollys sa...

Vilken underbar butik och finfint golv...och att det är 5 år sedan.Jag skulle kunna tänka mej att ha just det golvet och de väggarna nu.Va roligt att du fått jobba med ernst.

häls. Carina

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fantastisk arbetsplats du hade, så vackert! Och va häftigt att ni fått hjälp av Ernst, han verkar vara en jättehärlig människa, och duktig som få! Jag gillar hans flasköppnarnyckel som jag har på min blogg i dag...

Nu måste jag kika mera på dina fina bilder!! Mari.

Vit Gladiolus sa...

Ja visst! Ernst är ju jätteduktig!!! Kul att träffa han!!
Kraaam

Inspiration i vitt sa...

Men så roligt att få träffa Ernst, ja han kan verkligen sin sak och han är full av fantasi och det gillar jag mest hos honom.
Fina bilder du visar från den butiken.
Kram/Ingela.

♥ Pia... sa...

Hej...halkade in här hos dej via nån via nån..ja du vet hur det är...:)..man länkar vidare till slut vet man inte varifrån man började...många härliga , fi´na bilder..var tvungen att läsa allt ..blev rent utsagt nyfiken..om du var värmlänning eller inte..köla..arvika ..rottnerososv...inte riktigt säker men:) titeln på din blogg...lockar oxå..hade gôtt...PIA i vardagsrummet

LantlivsAnette sa...

Halloj !!
Åhh vilken fin butik du har arbetat i, och Ernst som hjälp inredare !! Vaa, gud så roligt !!
Ojj, vad glad jag blir om du vill låna bilder från mig, och skriver att de är mina..tack snälla du !!
Skriv till mig sen då du lagt in dom, så att jag inte missar det...
Ha det gott
Kraam Anette

Himlarum sa...

ja jösses så snyggt!!!

Ann-Helen