onsdag 11 februari 2009


När jag hade fått förtroendet av företaget att representera
Rottneros Park på en stor trädgårdsmässa, Nordiska trädgårdar
började jag fundera.....
Vad skall jag ta med till Stockholm för rekvisita ?

En vacker parkanläggning på 40 hektar med ett hundratal
skulpturer av kända svenska och nordiska mästare,
en underbar Herrgård, rosengårdar, örtagård,
ja så mycket mycket mer.

Montern skulle ju göras så tilltalande som möjligt.
Vi hade fått en liten bra placerad monter på ca 10 kvm.

Jag bestämde rätt snart att de gamla urnorna i järn som
på sommaren pryder herrgårdstrappan skulle vara med,
vi hade köpt in små kopior i brons av "Nike från samothrake"
och av Hästarna som pryder Spegelsalens trappa,
de skulle jag ta med mig.

Sen tänkte jag blommor, blommor, blommor, grönt, trädgård,
kultur och ett behagligt lugn och en skön stillhet.
En lisa för själen,
det är så man känner när man besöker denna vackra park.

Efter funderingar och planeringar i mitt huvud
och på papper föll allt på plats och jag visste
hur det skulle se ut på mässplats.


Jag satte frö och sådde gräs på stora tuvor,
jag fick tag på massor med grönmossa
hos en trädgårdshandlare och ordnade med parkens
blomsterleverantör så att de sponsrade med blommor.
120 st vackra vita och gräddvita penser
30 st vita julrosor och 20 st murgröna fick vi levererat
på mässplats, det var häftigt!

Som ni ser på bilderna visar vi också lite av vad som fanns i parken
2006 för barnen. Lilla Anna och Spöket Labans park. De hade en egen liten
park i parken.
Vi visade även lite bilder från den fina MC utställningen
som ligger inom parkens område, den är kvar fortfarande.

På plats i Stockholm och på trädgårdsmässan,
byggde jag med hjälp av duktiga goa medhjälpare
upp en jätte fin montern.

Vi fick mycket beröm för allt det enkla och vackra, i vår monter.
Vi pratade med många människor som hade besökt och som kommer att
besöka Rottneros Park.
Allt var fantastiskt roligt och gav mig en lärdom till.
Det var Trädgårdsmässan 2006 det.

Visar några bilder från andra montrar också,
de kommer jag att visa mera av längre fram,
nästa inlägg blir det vit inrening.....
Välkomna igen alla söta ni som tittar in till mig!
Haregott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Duktiga du...jag har sett korten förut och tycker att det är synd att de syns så dåligt här på bloggen, det skulle ha varit "klickvänligt" så att de gjorde dej rättvisa.
Kram från lillsyss

här är gudagott att vara sa...

Ja jag vet, jag hade ju den gamla kameran!!! Tur att det bleeev bilder!! Det är ju några år sedan
detta. Nu har jag ny kamera och jisses vad jag skall fota på nästa
mässa i mars. HOPPAS att du kan gå med, det behöver du för att leta bra leverantörer till din blivande netbutik, som skall bli så spännande.
Stor kram till dig lillsyrran.

Anonym sa...

Du jag öppnade din sida på jobbet och där var det mycket tydligare bilder...så min gamla dator kan ju vara boven, inte din kamera.
varm kram av en iskall lillsyrra!!